נתניהו: הסירוב של הרש"פ למו"מ מדיני מניע את גל הטרור בישראל

    אבי יעקב | צילום: חיים צח לע''מ 3 Comment on נתניהו: הסירוב של הרש"פ למו"מ מדיני מניע את גל הטרור בישראל
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום מתכנס בירושלים כנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט. אירועי הימים האחרונים בהם הטרור העולמי גואה הפכו את הכנס לרלוונטי ומושך קהל בתוכם כלל הסגל הדיפלומטי הזר בישראל.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בכינוס כי "אזרחי מדינת ישראל ניצבים היום עם אנשי פאריז וצרפת. מדינתנו חזקה ואנו עומדים גאים בערכים שלנו, בחופש שלנו ובחברות שלנו. אנו עומדים כתף לצד כתף אתכם. עלינו לעמוד יחד ולהילחם יחד נגד הרציחות, הדקירות ועריפות הראשים. עלינו לעמוד יחד נגד האסלאם הקיצוני. אנשי ישראל ניצבים לצד העם הצרפתי. עכשיו ותמיד".

    מיד לאחר רה"מ נתניהו נשא דברים שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב. לדברי מיזונאב, "ההתקפות תוכננו בבלגיה, התאמנו לקראתן בבלגיה והוציא אותן לפועל בצרפת. נשיא צרפת, פרנסווה הולנד, הגדיר את ההתקפות כהכרזת מלחמה. מצב חירום הוכרז, שישה מהמפגעים אותרו, 2 עדיין במנוסה. העדיפות המרכזית שלנו כרגע היא לתפוס את המעורבים ולמנוע אירועים דומים בעתיד. לצורך כך, אנו מגייסים כוחות ביטחון חדשים, אנו נשקיע באמצעי מודיעין וביטחון רבים יותר ונחמיר את האכיפה במקומות שבהם נזהה סכנות. אבל צרפת לא עומדת לבד במלחמה הזו. בימים הקרובים, ייפגשו מנהיג העולם בוועידת האקלים והם יוכיחו לראשי הטרור כי אנו עומדים מאוחדים מולם."

    השגריר דיבר בגילוי לב ואמר כי "יותר מחצי מהטרוריסטים הם צרפתים זה מעורר שאלות קשות. למה ארצי הותקפה פעמיים? למה צעירים רוצים להיהרג בסוריה? ולהרוג באירופה? האם האינטגרציה שלהם נכשלה? אני לא כאן לענות על זה. צריך למצוא דרך להגן על אזרחנו ועל עקרונותינו.

    לדבריו "אנשים שואלים איפה צרפת היתה כשישראל הותקפה. טרור זה טרור גם כשזה מכה בישראל. יש לנו חילוקי דיעות בעיקר בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני אבל התמיכה שלנו בכם כשאתם מותקפים היא מלאה.

    הכתב המדיני של הג'רוזלם פוסט הרב קנון, שאל את נתניהו לדעתו באשר למניע העומד מאחורי הפיגועים האחרונים בפריז. נתניהו השיב ואמר כי "על מנת להבין את מניע לטרור, עלינו ראשית להבין מהו טרור. טרור הוא הפעלת אמצעי כוח הפחדה על חפים מפשע באופן מכוון. טרור הוא תמיד פשע מלחמה. אין טרור טוב וטרור רע. טרור הוא תמיד רע וטרור הוא תמיד פשע מלחמה. מיליטנטיים איסלמיסטיים עושים שימוש בטרור כדי להילחם בחפים מפשע ומסווים את הפשעים שלהם באמצעות האסלם. האג'נדה המשותפת היא להביס את הטרור בכל מחיר."

    לדברי נתניהו "הסירוב של הרשות הפלסטינית לשבת איתנו למשא ומתן מדיני מניע את גל הטרור האחרון שאנו עדים לו בישראל."

    שר החינוך נפתלי בנט חלק עם אנשי הסגל הדיפלומטי את מה שכינה "הרשמים של מדינת ישראל מהמלחמה בטרור" ואמר כי הדבר הראשון שעל אירופה לעשות זה ראשית לקבל החלטה להילחם בטרור ובכל מחיר. "אירופה חייבת להחליט שהיא תנצח בקרב הזה. בלי המחויבות להקדיש מאמצים ומשאבים – זו לא באמת מלחמה וזה לא באמת מחויבות. זה יותר צעד אחד קדימה ושניים אחורה, כך גם נפגעת ההרתעה. הדבר השני שאירופה צריכה לעשות, הוא לשלוח חיילים להילחם. מזל"טים והפצצות מהאוויר פשוט לא יספיקו במקרה הזה. דאע"ש רוצים מדינה אסלמית בכל מקום. פשוט מאד והם אומרים את זה. הם רוצים מדינת אסלאם בניו יורק, בתל אביב, בפאריז ובלונדון. ישראל של שנת 2002 במבצע חומת מגן היא דוגמא למלחמה בטרור. כן, יהיו נפגעים, אבל החלופה של הרוגים בצד שלנו – גרועה הרבה יותר. לצערי, אין חלופה אמתית לשליטה קרקעית. ראו מה קורה בלבנון: יצאנו משם, והיום 150 אלף טילים של חיזבאללה מכוונים לביתנו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אין גבול ובושה לשקרן הזה שנקרא ראש ממשלת הרמאים והשקרנים